بوستانهای بزرگی در امتداد خیابان ولیعصر(عج) قرار دارند که محل خوبی برای گشت و گذارهای تابستانی هستند. بوستان هایی که مجهز به شهربازی هستند و بردن بچه ها به این بوستان ها می تواند روز خوبی را برایشان رقم بزند.

پارك رازي

همشهری- مهدیه تقوی راد:‌ بوستان ملت به عنوان یکی از قدیمی ترین بوستان های پایتخت و رازی به عنوان بوستانی که سه دهه از عمر آن می گذرد جزو مناطق سرسبز تهران هستند که در راستای بزرگترین خیابان تهران قرار دارند. رفتن به این بوستان ها را در روزهای گرم تابستان از دست ندهید.

پارک ملت

نشانی: خیابان ولیعصر(عج)، ‌بالاتر از بزرگراه نیایش

منطقه: ۳

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: پارک ملت

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: میرداماد

امکانات: بوفه، زمین بازی کودکان، نیمکت، میز های فوتبال دستی، پینگ پنگ و شطرنج، رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، کتابخانه، نمازخانه، سرویس بهداشتی، ‌ زمین‌های بدمینتون، والیبال، پیست اسکیت، مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری، وسایل ورزشی و فضای ورزش‌ صبحگاهی

معرفی: این پارک در سال ۱۳۴۲ در زمنی به سماحت ۳۴ هکتار به سبک پارک‌های انگلیسی ساخته شد. حدود ۲۳ هکتار از پارک به چمن‌کاری، ۳.۲ هکتار آن به جنگل‌کاری و دو هکتار به گل کاری اختصاص یافته است.

بوستانی برای تمام مردم

مسیر ورودی پارک از خیابان ولیعصر با آبنمای پلکانی اش یکی از زیبایی های پارک است. در همان ابتدای پارک زمینی مسطح برای اسکیت و اسکوتر بازی اختصاص داده شده است. دریاچه مصنوعی۲۰ هزار متر مربعی با هزاران ماهی با امکان قایق سواری و باغ وحش از جاهای دیدنی پارک هستند. در باغ وحش حیواناتی مانند گوزن، شترمرغ، میمون، آهو، خرگوش و عقاب، طاووس، مرغابی، جغد و مرغ عشق نگهداری می‌شوند. ماشین‌دودی ۱۲۰ ساله هم یکی دیگر از بخش‌های جذاب این پارک است که حالا در بخش جنوبی پارک جا خوش کرده است. یکی از عیوب پارک ملت، نداشتن پارکینگ است، با این وجود می توانید از پارکینگ پردیس سینمایی ملت استفاده کنید.

پارک رازی

نشانی: خیابان ولیعصر، میدان قزوین، ابتدای خیابان کارگر جنوبی

منطقه:۱۱

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: پارک رازی

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: مهدیه

امکانات:پیست دوچرخه و اسکیت، ‌زمین بازی کودکان، کتابخانه، ‌فرهنگسرا، ‌سالن سینما، نمازخانه، آلاچیق، بوفه، ‌ میزهای پینگ‌پنگ، زمین اسکواچ، زمین پینت‌بال، زمین فوتبال، جاده سلامت و سایت بازی‌های کامپیوتری، سفره خانه سنتی

معرفی: این پارک در سال ۷۶ و در زمین ۲۵۷۰۰۰ متر مربعی احداث شد. این بوستان قرار است در آینده ای نزدیک به عنوان بوستان اختصاصی نوجوانان و جوانان تغییر کاربری بدهد.

ماهیگیری در دل تهران

ساخت دریاچه مصنوعی در پارک رازی این پارک را به یکی از پر بازدیدترین پارک های تهران تبدیل کرده ست. در این دریاچه امکان قایق سواری و ماهیگیری با قلاب برای بازدید کنندگان فراهم شده است. این دریاچه یک فانوس دریایی و یک پل عابر است که می توانید منظره و شکوه دریاچه را از روی این پل تماشا کنید. در کنار این بوستان، یک شهربازی هم احداث شده که با هزینه ای کم می توانید از وسایل بازی آن استفاده کنید. کنار این بوستان راسته فروش وسایل نظامی، کوهنوردی و دوچرخه و موتورسیکلت است. یکی از مزیت های مهم این پارک؛ پارکینگ عمومی بزرگی است که برای مراجعه کنندگان تعبیه شده است.

کد خبر 869520
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha